קריסטלים ואבנים -תכונות והתאמה



ניתן לרכוש אבני חן וקריסטלים בנקודת חן חיפה הרצל 5 חיפה 054-6818597
וכן בחנות הוירטואלית שלנו
http://www.nchen.co.il/ 




קריסטלים - גבישים: הסבר כללי. מתוך סוד הקריסטלים: שני תודר

הקריסטל הוא אבן שלה מבנה פנימי מדויק ומוגדר והתגבשות מדויקת כאשר קיימים בסה"כ שישה סוגי התגבשות. עד כה נמצאו כ 5000 סוגי קריסטלים שונים. יוצאי דופן הם קורל, אמבר ופנינים שמקורם בחי ואובסידיאן, מולדוייט וטקטייט שהם זכוכית טבעית שהיא חומר אמורפי.
את כוחותיו של הקריסטל ניתן לנצל למגוון רחב של פונקציות, החל מיישומו במחשב או שעון, שימוש למטרות יופי, שיבוץ בתכשיטים, אספנות, כדרך לשמירה או העברת כספים ועד לשימוש למטרות ריפוי ונטרול השפעות קרינה. הקוורץ, הודות ליכולת סידור קצב זרימת האנרגיה, מנוצל למטרות שונות במדע ובטכנולוגיה. הוא אחראי למשל לתזוזתם המדויקת של המחוגים בשעון.

השפעתן של האבנים

מקורן של האבנים בקליפת כדור הארץ, כאשר קיימים שלושה תהליכים שאחראים להגעתן של האבנים לפני כדור הארץ: תהליכים וולקניים, משקעים ושינויים בכדור הארץ. הקריסטלים פרט לאמבר, קורל ופנינים, הם גיבוש של מינרלים שנוצרו הודות לחום הגבוה, ללחץ שבתוך הגוף המותך של האדמה ולמינרלים שהיו בסביבה.
השפעתן של האבנים קשורה לאופן התגבשות הקריסטל. בעוד בסלע נוצרה התחברות של מינרלים יחד כתוצאה מתהליכים גיאולוגיים (תהליך מהיר), ההתגבשות של הקריסטלים איטית ביותר. הם מתגבשים מולקולה אחר מולקולה במבנה מוגדר, מדויק וברור. צמיחה או התגבשות זו דורשת כמות גדולה של אנרגיה אשר הקריסטל אוגר בתוכו, ומכאן מקור האנרגיה שבו. העובדה כי האבן אוגרת בתוכה אנרגיה ידועה שכן הקוורץ, כפי שכבר צויין, משמש למטרות שונות במדע, זאת עקב יכולתו להעביר פולסים חשמליים. פליטת האנרגיה מהקריסטל תועדה בצילומים כמעין הילה לבנה בהירה הנפלטת מהמרכז. האנרגיה הנפלטת מהקוורץ ומקריסטלים אחרים הינה צלולה ומשתלבת עם ההילה (אאורה) האנושית ומכאן תרומתה לריפוי.
בגופנו, כמו בכל דבר בטבע, ישנם מינרלים רבים, אשר חוסר איזון בהם עלול לגרום למחלה, לתחושות לא טובות, לעצבנות, חוסר ביטחון ועוד. כיוון שאבני הקריסטל מורכבים מאותם המינרלים אשר בגופנו, השימוש בקריסטל שבו המינרלים החסרים, יכול להביא לאיזון ולהרגשה טובה יותר.
אבני הקריסטל אוגרות בתוכן אנרגיה, כאשר סוג האנרגיה תלוי בהרכב המינרלי, במבנה הקריסטלי של האבן ובצבעה. אבן המכילה סידן למשל, תסייע בבעיות הקשורות לפרקים ועצמות, אבן המכילה פלורואיד תסייע בטיפול בבעיות בשיניים וחניכיים. (פרוט על הצבע יינתן בהמשך). אבן המתגבשת בצורת פרח למשל, תהיה קשורה לפריחה, צמיחה ויצירתיות.

האבנים, כך מתברר לי שוב ושוב, עושות את העבודה שלהן בהתאם לצורך האמיתי ולאו דווקא לפי הרצון של האוחז בהן. הרוזקוורץ למשל מוכרת כאבן האהבה בשל יכולתה לפתוח את הלב לאהבה ולשנות את אשר אנו משדרים בכדי שנשדר פתיחות לקבלת אהבה. עם זאת, ישנם אנשים שלאחר רכישת הרוזקוורץ או לאחר הענקתו לבן הזוג נפרדים ממנו. ישנם התוהים, הרי זו אבן אהבה אז למה פרידה ? האבן כפי הנראה עושה את מה שהיא צריכה. אם לאחר רכישה או קבלה של רוזקוורץ נפרדים מבן זוג כנראה שכך היה צריך להיות. עדיף לסיים זוגיות שבעתיד לא תהיה טובה בהקדם ולא לחכות שנים שאז הפירוד קשה ומורכב יותר והסיכוי להיכרות חדשה אולי קטן יותר.
הבלאדסטון למשל מאזנת לחץ דם נמוך או גבוה - היא מאזנת ולכן תהיה טובה לסובלים מלחץ דם גבוה או נמוך. הסרפנטיין מאזנת את רמת הסוכר בדם והסיטרין את מערכת העיכול כך שיכולה לסייע במקרים של עצירות אך גם במקרים של קלקול קיבה. ההשפעה של אבנים אלו ורבות אחרות שונה מאדם לאדם בהתאם לצורך.
האבן משפיעה בכך שהיא למעשה משנה משהו אצל האוחז בה. הרוזקוורץ, כפי שציינתי, מקושרת לאהבה כיוון שביכולתה לשנות את אשר האוחז בה משדר. הסיטרין המקושרת לשפע בעלת תכונות של ביטחון, אינטלקט, מערכות יחסים ותכונות אחרות המאפיינות את האבן אשר יכולות להוביל את האוחז בה לשפע, אך מעבר לזאת, ביכולתה של הסיטרין לשנות את התחושה הפנימית בהקשר של שפע ולגרום לאוחז בה להיות פתוח לקבלת שפע. הטורטלה אגת מקושרת למציאת עבודה וקידום בעבודה. זאת כיוון שהיא מחזקת כוח רצון, התמדה וביטחון. אדם המשדר תכונות אלו, יתקבל לעבודה מהר יותר מאדם אחר. תכונות אלו גם יאפשרו קידום.

אוטוסוגסטיה

אנשים רבים אשר טרם התנסו בעבודה עם אבנים או שלא נתקלו במקרה בו האבן סייעה, סבורים שמדובר באמונה בלבד. אין ספק שהאמונה חשובה שכן אמונה תמיד מסייעת לכל דבר. אדם אשר מאמין ויודע שיבריא מהר, יבריא הרבה יותר מהר מזה הפסימי אשר סבור ובטוח שיהיה חולה זמן רב. האמונה באבן אם כן תסייע ותזרז את עבודתה והשפעתה של האבן. עם זאת, לאחר ניסיון כה רב סבורני שלא מדובר באמונה בלבד. ניתן להיווכח בכך, היות ולאבנים השפעה על תינוקות ובעלי חיים שאמנם מודעים לקיומה של האבן אך קרוב לוודאי שאינם עסוקים במחשבות על אופן השפעתה. האבנים השפיעו בצורה חיובית על אנשים אשר קיבלנו את האבן כמוצר דקורטיבי ולא סיפרו להם שהיא אמורה לסייע להם לדבר מה, כמו כן אנשים אשר לא ידעו מה המטרה או התפקיד של האבן אשר בידיהם סיפרו על השפעתה של האבן - השפעה שאכן התאימה להגדרת התכונות של אותה האבן (ב"סוד הקריטלים" מספר דוגמאות להשפעתן המדהימה של האבנים).

בחירת האבן

הדרך הנכונה והטובה ביותר לבחור אבנים היא האינטואיציה. המשיכה לאבן יכולה להיות לצבעה, לצורתה, לתחושה שהיא מעניקה או כל דבר אחר המייחד אותה בעיניך. תן לחלק הטהור שלך לבחור את הקריסטל. תן לקריסטל לבחור אותך.
בכניסתך לחנות אבנים אני ממליצה להסתובב, להתבונן, לחוש….לגעת ולהרים את האבנים ש"קוראות" לך. בבחירת אבן, כדאי להחזיקה ולמששה. יש לבחור אבן שהינך נמשך אליה, שאתה רוצה לגעת בה. כאשר אתה מרים קריסטל מסוים הוא פועל בהרמוניה עמך - לכן הנך מסוגל להעדיף ולבחור דווקא קריסטל זה או אחר. החזק את האבן בצורה חופשית. שים לב לתחושות, חפש את הקריסטל שיתאים לך, לאנרגיות שלך. ייתכן ותמצא עצמך עומד מול מגוון עצום של אבנים ולמרות כוונתך לרכוש אחת תגלה שאף אחת אינה מושכת אותך. בשובך לאותו מקום הינך עלול לגלות מספר אבנים שהינך נמשך אליהן, אבנים שבפעם הקודמת לא הבחנת בהם למרות שהיו שם. יש ימים שבהם "לא הולך", סמוך על האינטואיציה, אם אינך חש משיכה לאף אבן, וותר על הקניה באותו היום ודחה אותה לפעם אחרת.
ככל שאני צוברת יותר ניסיון בעבודה עם אבנים ואנשים, כך אני מגלה את חשיבותה העצומה של הבחירה האינטואיטיבית. בחירה זו חשובה משתי סיבות עיקריות. ראשית, כאשר אדם בוחר אבן בצורה אינטואיטיבית, הוא בוחר את האבן שהכי מתאימה לו, את זו שקשורה למקור הבעיה או המטרה. כאשר אנו מחפשים אבן במטרה לפתור בעיה של כאבי ראש למשל, לא תמיד אנו יודעים ממה באמת נובעים אותם כאבי הראש שיכולים להיות קשורים ללחץ, בעיה בעיניים, בשיניים, בסינוסים או בעיה אחרת הגורמת לכאבים. הבחירה האינטואיטיבית תוביל אותנו בד"כ לאבן שתסייע בפתרון מקור הבעיה. שנית, קיימת חשיבות להשקעה האנרגטית בבחירת האבן.
היות ואנשים שונים זה מזה, (האופי, המצב המנטלי, נפשי ופיזי אינם זהים אצל שני אנשים), לאנשים שונים תסייענה אבנים שונות לאותה הבעיה או המטרה. חוסר בזוגיות למשל יכול להיות קשור לביישנות, לבעיה בתקשורת, לטראומה רגשית, לדימוי עצמי נמוך, לתחושה של "לא מגיע לי" בתת המודע ועוד. לכן, בכדי למצוא זוגיות או לשמור עליה, לא לכל אחד תתאמנה האבנים ה"קלאסיות" המומלצות למטרה זו. נכון שהרוזקוורץ היא אבן האהבה והמונסטון שומרת על זוגיות אבל, כאשר החוסר בזוגיות או בעיה בזוגיות קיימת קשורה לתקשורת למשל, אז הרוזקוורץ או המונסטון לא תסייענה ומכאן, החשיבות של בחירה אינטואיטבית. אדם יכול לקחת את הרוזקוורץ כיוון שסיפרו לו שהיא קשורה לאהבה אבל לצידה יבחר אינטואיטיבית באבן נוספת שדווקא היא זו ש"תעשה את העבודה". לכן, בבחירת אבן, מומלץ להרגע, להשתחרר ובעיקר - לא לחשוב ולא לקרוא. לבחור באבן שאותה הכי רוצים להרים.
בנוסף לבחירה האינטואיטיבית, ניתן כמובן, לבחור אבן המיועדת למטרה מסוימת, אם כי גם אז, חשוב כי האבן "תדבר" אליך. ניתן להיוועץ לגבי אבן המומלצת לאותה מטרה. כדאי לשים לב שבהזכירכם את המטרה, תומלצנה מספר אבנים שונות ואתם תבחרו ביניהן. לכל בעיה או מטרה, ישנן מספר אבנים ולכן, לא מומלץ לבחור במה שהמוכר בחנות אמר - תנו לעצמכם לעשות את העבודה. בחרו לבד - גם אם הבחירה היא בין שניים או מספר אבנים שבהם הומלץ להתמקד.
















בחנות נקודת חן נתאים לכם את האבנים והקריסטלים המתאימים לכם

אאורה - ראה הילה.

אבל - אבאלון, אוניקס, אפצ'טייר, מונסטון, קארנליאן.

אגו - ראה ביטחון עצמי.

אגוצנטריות (לצמצום)- אוונטורין, אמטיסט, אמזונייט, ג'ספר דלמטי, היולייט, המימורפייט, טנזנייט, לרימר, קירסוקולה.

אגרסיביות (ריסון) - אמזונייט.

אהבה - אופל ורוד, טורמלין ורוד, גארנט מג'נטה, מונסטון, מורגנייט, סמיטסונייט ורוד, פרידות, קונזייט, רודונייט, רודוקרוסייט, רוזקוורץ, "תאומי קוורץ".

אהבה עצמית - אמטיסט (יהדות), גארנט מג'נטה, מורגנייט, קונזייט, רודונייט, רודוקרוסייט, רוזקוורץ.

אדיבות - ברונזייט.

אולקוס - סרפנטיין (הודו).

אומץ לב - אגת, אמטיסט (יוון), ג'ייד (סין), המטייט, וונדנייט, יהלום (בעבר), טורמלין, לאפיס, סארדאוניקס, סודליית, רובי.

אופטימיות - אבאלון, אמרלד, היולייט, המטיט, ורסייט, טולייט, טוסלייט, טורמלין ורוד, נחושת, סאנסטון, סמיטסונייט, סצ'ילייט, קארנליאן, רודונייט, רילגר.

אושר - אבאלון, אלכסנדרייט, פיקוק קופר, פרידות, רובי, אבנים עם ריינבו או סטאר.

אוזניים - פלורייט כחול, רודוקרוסייט.

איזון כללי - אוניקס, אמטיסט, בוג'אי, ג'ספר פיקסו, ג'ייד, מוצ'י בול.

איזון זכריות/נקביות- אובסידיאן, בוג'אי, טקטייט, מוצ'י בול, קריסוקולה, שיבא לינגם.

איזון מנטלי - אזוריית, בלאדסטון, כלצית, לפידולייט, ספיר כחול, קלצדוני.

איזון צ'קרות - בוג'אי, מוצי' בול, קוורץ, שיבא לינגם.

איזון רגשי - אמזונייט, המימורפייט, טורמלין ורוד, יונקייט, מונסטון, סמוקי קוורץ, סמיטסונייט, ספינל, רודונייט, רודוקרוסייט, רוזקוורץ.

איידס - (הקלה), בלאדסטון, ג'ספר אדום, ג'ייד, המטייט, קופרייט, קריסופראס, קריסוקולה, רוטילייטד קוורץ.

אימפוטנציה - ג'אספר אדום, גארנט, כלצית אדום.

אינטואיציה - איוקלייס, אמטיסט, המטייט, וונדניט, זירקון, לברדורייט, סיטרין, ספיר, עין החתול, פירייט, פרידות, קבנסייט, קובלט.

אינטלקט - אלמנדין, אמבר, בריל, טופז, לאפיס, לפידולייט, סודליית, סיטרין, פלורייט, קוורץ, קריסובריל, רודיזייט.

אינפקציות - אילת, אפצ'טייר, כלצית ירוק, לאופרד סקין, מוס אגת, פטריפייד ווד.

אירוע מוחי - לברדורייט, פלורייט, קוורץ, קורל לבן.

אלכוהוליזם - איולייט, אמטיסט, סמיטסונייט.

אלרגיות - אם הפנינה, אפצ'טייר, לאופרד סקין, סודליית, פנינה, קארנליאן.

אנדרנלין - גארנט, סמוקי קוורץ, סרפנטיין, קארנליאן, רובי.

אנורקסיה - אמטרין, אפטייט, יוניקייט, רודוקרוסייט, רוזקוורץ.

אנמיה - בלאדסטון, המטייט, סרפנטיין, קריסוקולה.

אסטמה - אם הפנינה, אמטיסט, ג'ייד (סין), טורקיז, מונסטון, מורגנייט, פנינה, רוזקוורץ.

אסטרולוגיה - אנג'לייט, לברדורייט, פיטרסייט, קוורץ. ראה גם ניבוי.

אסרטיביות - אגת ג'אוד, דיומורטירייט, טורטלה, סלימנייט.

אפטיה - קארנליאן.

אפילפסיה - אמרלד (בעבר), ג'ט, כלצית אופטיקל, פלורייט, פרידות (הודו).

אצילות - סינבר, עין החתול קריסובריל, תופעת סטאר.

ארס (הוצאת הרעל) - אפצ'טייר.

אשם - ראה רגשות אשם.

אתגרים חדשים - גארנט -גרוסיולר, הסונייט, טורטלה, טורמלין ורוד.

בדידות - אלמנדין, אפצ'טייר, קארנליאן, רודונייט.

בהירות מחשבה - דיופטז, כלצית אופטיקל, קוורץ, קוורץ לימון.

בטן - אגת טורטלה, אגת כתום, אובסידיאן, אמבר, ג'אספר, דולומייט, טייגר איי, סאנסטון, ספינל (הודו), סצ'ילייט, סרפנטיין (הודו).

ביטחון עצמי - אגת ג'אוד, בלאדסטון, גארנט, המימורפייט, טורטלה אגת, טורמלין, טורקיז, לודסטון, סודליית, סיטרין, עין החתול קריסובריל, קארנליאן (הודו), רודונייט.

ביקורתיות - אקוומארין, המימוורפייט, סמיטסונייט.

בלבול - כלצית אופטיקל, קארנליאן.

בלוטות, כללי - בלו לייס אגת, לאפיס, סודליית.

בלוטת המין - ג'אספר אדום, גארנט אדום וכתום, כלצית אדום וכתום, סמוקי קוורץ.

בלוטת התריס - בלו לייס אגת, סודליית.

בעיות - ראה פתרון בעיות/מצבים.

בריאות - אמטיסט, אמרלד, בוג'אי, לאפיס, מוצ'י בול, פרידות (הודו), קארנליאן, שיבא לינגם.

גב - אמרלד, גארנט, כלצית, סצ'ילייט.

גבריות - אנדלוסייט, אנדרדייט, גארנט, ג'אספר אדום.

גמגום - אמזונייט, לברדורייט, פלורייט.

גינקולוגיה - פרידות (הודו), קריסוקולה.

גלגולים קודמים - אפטייט מוזהב, סלנייט, קוורץ, קיאנייט.

גמילה (אלכוהול, סמים, מתוק וכו')- אמטיסט, סטארולייט, סמיטסונייט.

גפיים - אגת ג'אוד, אוניקס, אנדרדייט, אפטייט, אפידוט, ארגונייט, בוג'אי, ג'יידייט, טולייט, כלצית ירוק, פלורייט.

גרון - אפטייט, אקוומארין, בלו לייס אגת, דיומורטירייט, לאפיס, סודליית, סמיטסונייט.

דאגות - אוניקס, אמזונייט.

דולפינים (קשר עם..)- לרימר.

דיאטה - אמטיסט, אסטרופילייט, אפטייט, המימורפייט, טורמלין ירוק.

דיבור - בלו לייס אגת, סודליית, פלורייט.

דיכאון - אבאלון, אגת בוטצוואנה, ג'ספר דלמטי, טופז (רומא), מונסטון, פירייט, פנינה, פקוק קופר, פרידות, קארנליאן, קורל, קלצדוני.

דמיון מודרך - הרקימר.

דיסאוריאנטציות - טקטייט.

דלקת פרקים - אבאלון, אוניקס, אלבסטר, אנדרדייט, אפטייט, אפידוט, ארגונייט, בוג'אי, טולייט, כלצית, נחושת, סלנייט, פלורייט, פריהנייט.

דם - ראה מערכת הדם.

הבעה עצמית - אגת ג'אוד, אמזונייט, אמרלד, ג'ייד, יהלום, סודליית, קורל.

הבעה רגשית - מורגנייט, קונזייט.

הגנה – אגת טורטלה, אובסידיאן, ג'ט, טורמלין (בעיקר שחור), טורקיז, לודסטון, מלכית, סוג'ילייט, עין החתול, פטריפייד ווד.

הגנה פיזית - אגת טורטלה, מלכית (מצריים), פטריפייד ווד (אינדיאנים).

הגשמה עצמית - טורטלה אגת, טורקיז, טייגר איי אדום, עין החתול קריסובריל, אבנים עם סטאר.

החלטיות - אגת ג'אוד, אגת טורטלה, אסטרופילייט, ברונזייט.

הנקה - אנדלוסייט (בעבר)

הערכה עצמית - אלכסנדרייט, אסטרופולייט, טייגר איי, מוס אגת, מורגנייט, קונזייט, קריסובריל, רודונייט, רוזקוורץ.

הצטננות - טרי אגת, מונסטון (הודו), מוס אגת, סודליית, קארנליאן.

הצלחה - אלכסנדרייט, טורטלה אגת, טורקיז (הודו), סיטרין, עין החתול קריסובריל, אבנים עם סטאר.

הרגעה - אוונטורין, אפטייט, אקוומארין, בלו לייס אגת, המימורפייט, טורמלין ורוד וירוק, טנזנייט, סמיטסונייט, פלורייט, פנינה, רוזקוורץ.

הריון - מונסטון, קארנליאן, קריסוקולה, רובי, שיבא לינגם.

הרפס - אובסידיאן סנפולייק, אפצ'טייר, לאופרד סקין.

הרצאות - בלו לייס אגת, טולייט, טורטלה אגת, סודליית, קארנליאן, קוורץ.

התייבשות - ברזיליאנייט, מוס אגת, מייקה.

התמודדות עם מצבים - אגת ג'אוד, אלבסטר עם דנדרייט, ארגונייט פרח, דיומורטירייט, יולקסייט, סקולסייט, רודיזייט.

התמכרויות - ראה גמילה.

זוגיות - אנדרדייט, מונסטון, מורגנייט, סארדראוניקס, סצ'ילייט, פרידות, רובי, רוזקוורץ, תאומי קוורץ.

זוהר פנימי - זינק, פאנטום אדום, ספינל, עין החתול קריסובריל, אבנים עם סטאר.

זיכרון - אופל (תקופות קדומות), אמבר, אמרלד (יהדות), אנדלוסייט, היולייט, המטייט,

כלצית כחול, פלורייט, סיטרין, רודוקרוסייט.

זרע - ג'אספר אדום, פנינה (כתבי הטנטריקס).

חברות - ראה מערכות יחסים.

חוכמה - ג'ייד (סין), דיומורטירייט, טורמלין כחול, לאפיס, ספיר, קוורץ, רודיזייט, רוטילייטד קוורץ.

חולשה - בוג'אי, ביקסבייט, גארנט, מונסטון (לילדים – הודו), ספינל (הודו), קארנליאן, רובי.

חום (הורדה) - המטייט, טרי אגת, טקטייט, מונסטון (הודו) , מוס אגת, סרפנטיין.

חיוניות ומרץ - אגת כתום, גארנט, זינק, טיטניום קוורץ, טייגר אדום, סאנסטון, סינבר, פירומורפייט, פנטום אדום, קארנליאן, רובי, רילגר.

חיזוק גוף חלש - אבאלון, בוג'אי, גארנט, ג'ספר, מוצ'י בול, סרפנטיין (הודו), רובי.

חיזוי - ראה ניבוי.

חיים ארוכים - ג'ייד (סין).

חלומות - אמטיסט, דנבורייט, הרקימר, טקטייט, לאפיס, לברדורייט.

חלום מודע - דנבורייט, הידנייט, טקטייט.

חמצן (זרימה בגוף) - אמטרין, קריסוקולה.

חרדות - ראה: פחד וחרדה.

חשיבה בהירה - איולייט, טנזנייט, קוורץ לימון, קוורץ פנטום, רודיזייט.

טבע - (קשר עם הטבע) דנדרייט, טרי אגת, מוס אגת, פושסייט, קריסנטימום.

טולרנטיות - דיומורטירייט, פרידות (הודו).

טחול - אזוריית, בלאדסטון, ג'אספר, המטייט, מונסטון, קארנליאן.

טחורים - בלאדסטון.

טיהור פיזי - בוג'אי, בלאדסטון, ג'ייד, מוצ'י בול, קוורץ.

טלפתיה - אנג'לייט, בניטוייט, טורמלין כחול, לברדורייט, לרימר, סלסטייט, סמוקי קוורץ, קוורץ.

טראומות – קונזייט, רודוקרוסייט.

ייאוש - אבאלון, אוניקס, מונסטון, סמוקי, ספיר, פירייט, קארנליאן.

יוזמה - אגת ג'אוד, טורטלה, ספינל, סקפולייט, עין החתול קריסובריל, רובי. אבנים עם סטאר.

יחסים - ראה מערכות יחסים.

יינג ויאנג (איזון) - אילת, בוג'אי, שיבא לינגם.

יציבות רגשית - טורמלין (ורוד וירוק), מונסטון, מורגנייט, ספיר, קונזייט, רודונייט, רודוקרוסייט, רוזקוורץ.

יציבות כלכלית - אגת טורטלה, וונדנייט, טורקיז (סנסקריט), סיטרין, עין החתול, רובי.

יצירתיות - אגת בוטצוואנה, איוקלייס, אפטייט מוזהב, ארגונייט פרח, ג'ספר ים, ג'ספר פיקסו, זירקון, טייגר איי, יולקסייט, סאנדסטון, סטילבייט, סיטרין, סמוקי קוורץ, סצ'ילייט, סקולסטייט, פאנטום אדום, פירומורפייט, פירייט, קריסנטימום.

כאב לב (רגשי) - טורמלין ורוד, מורגנייט, פנינה, קונזייט, רודוקרוסייט, רוזקוורץ.

כאב פיזי - בוג'אי, גארנט, כלצית, היולייט, לודסטון, מונסטון, פלורייט.

כבד - בלאדסטון, ג'אספר, גארנט, טייגר איי זהב, סיטרין, פירייט, פרידות, קארנליאן, קריסובריל, קריסוקולה.

כבוד עצמי - ראה הערכה עצמית

כוח - אגת, בוג'אי, גארנט, ג'ספר, מוצ'י בול.

כוח התמודדות - אגת ג'אוד, אקטינולייט, גארנט, היולייט, טורטלה.

כוח רצון - אגת טורטלה, אגת כתום, אופל אש, אמטיסט, גארנט, זינק, טולייט, טופז, יהלום, מונסטון (הודו), ספיר כחול, רובילייט (טורמלין ורוד).

כושר מנהיגות - ראה מנהיגות.

כיס המרה - אגת כתום, אופל זהב, ג'ספר, טייגר איי, קארנליאן, קלצדוני (כתבי הסנסקריט).

כלציום - ראה סידן

כליות - אמבר, ג'אספר, ג'ייד (הודו), כלצית, סיטרין, פרידות, קארנליאן, קופל, קריסובריל, קריסוקולה, רוזקוורץ.

כעס - אבאלון, אג'וייט (קוורץ), אמטיסט, ג'ספר דלמטי, היולייט, המימורפייט, לרימר, מייקה, מלנייט, פנינה.

כריזמה - אגת טורטלה, טולייט, עין החתול, קארנליאן, קריסובריל, רובי. אבנים עם סטאר.

לב (פיזי) - אובסידיאן ירוק, אוונטורין, אלכסנדרייט, אמרלד, בלאדסטון, ג'ייד, דיופטז, זויסייט, טורמלין ורוד, כלצית ירוק, לאופרד סקין, רוזקוורץ.

לבלב - מונסטון, סרפנטיין, קריסובריל, קריסוקולה.

לוקמיה - אלכסנדרייט, בלאדסטון, המטייט, קארנליאן, קובלט, קריסוקולה, רוטילייטד קוורץ.

לחץ - דיופטז, היולייט, המימורפייט, סאנסטון, סמיטסונייט, ספיר, פריהנייט, קונזייט, קריסופראס, קריסוקולה, רוזקוורץ.

לחץ דם - בלאדסטון, המטייט, סרפנטיין (הודו), קריסוקולה.

לידה - אמונייט, מונסטון, סמיטסונייט, קארנליאן, קריסוקולה, שיבא לינגם.

לימודים - איוקלייס, אמבר, דיופסיד, טייגר איירון, כלצית אופטיקל וכחול, סיטרין, פלורייט, קוורץ.

מבוכה - אקוומארין, המימורפייט, ורסייט, סמיטסונייט, פנינה, פרידות.

מדיטציה ומודעות רוחנית - אזוריית, אמטיסט, אנג'לייט, אפטייט, בלו לייס אגת, גירולייט, דיומורטירייט, דנבורייט, המימורפייט, הרקימר דיאמונד, טנזנייט, יולקסייט, לאפיס, לרימר, סוג'ילייט, סודליית, סמיטסונייט, פלורייט, קובלט, קוורץ, קופרייט, קיאנייט, רובילייט, רודוזייט.

מודעות עצמית - טורמלין ורוד וירוק, מוס אגת, טיטניום קוורץ, פנטום קוורץ, רודונייט.

מוח - בלו לייס אגת (איזון), טורמלין (הודו), טורמלין כחול, לברדורייט, סטילבייט, פירייט, צ'רוייט, קוורץ, קופרייט.

מו"מ - אוונטורין + רודונייט (יחד), סיטרין.

מוטיבציה - אגת טורטלה, אופל, טולייט, טופז, טורמלין, יהלום, עין החתול קריסובריל, רובי.

מזל טוב - אגת (הודו), טורקיז (כתבי הסנסקריט), עין החתול, פטריפייד ווד (אינדיאנים אמריקנים), קארנליאן. אבנים עם סטאר.

מח עצם - אמרלד (כתבי הטנטריקס).

מחזור (כאבים) - בלאדסטון (הודו), קארנליאן, קריסוקולה.

מחזוריות - אזוריית מלכית, בלאדסטון, זירקון, טורקיז, סוג'ילייט, פירייט, פלורייט, קופרייט.

מחלות הגנה מפני - אמטיסט, בוג'אי, ג'ט, טורקיז, פטריפייד ווד (אינדיאנים).

מטפלים - נבולה, פיטרסייט, קוורץ. אבני העידן החדש.

מטרה משותפת - ראה קבוצתיות.

מיניות - גברים: גארנט, ג'ספר אדום, כלצית אדום.

נשים: כלצית כתומה, קארנליאן.

מירכוז - ארגונייט פרח, דזרט רוז, מסולייט, סקולסטייט, קוורץ אננס, קריסנטימום.

מיתרי קול - מורדנייט, פלורייט.

מטבוליזם - אמטיסט, נחושת, קופרייט.

מלאכים (קשר עם..) - אלסטיאל, אנג'לייט, המימורפייט, לרימר, סלסטייט, סמיטסונייט.

מסעות אסטרליים - אלכסנדרייט, אסטרופילייט, אפופילייט, מרבית אבני העידן החדש.

מעיים - אובסידיאן סנופלייק, ג'ספר, פירייט.

מערכת הדם - אובסידיאן אדום, אמבר, בלאדסטון, גארנט, ג'ייד, המטייט, סקולסייט, קופל, קורל, קריסוקולה.

מערכת החיסון - ג'ייד, לאפיס, מלכית, רוטילייטד קוורץ.

מערכת המחזוריות - ראה מחזוריות.

מערכת העצבים - אגת בוטצוואנה וג'אוד, אוונטורין, אלכסנדרייט, אמזונייט, אמרלד, זירקון, טורקיז.

מערכת יחסים - ראה גם חברויות, זוגיות, חיי נישואין ועבודת צוות: מונסטון, מסולייט, סקולסייט, פרידות, קריסאנטימום, רובי, תאומי קוורץ.

מצב רוח טוב - אבאלון, אגת כתום, ג'ספר דלמטי, פיקוק קופר, פירייט, פרידות, אבנים עם ריינבו.

מצויינות - אלכסנדרייט, קריסובריל, אבנים עם סטאר.

מרץ - ראה חיוניות ומרץ.

משמעת עצמית - ארגונייט, ספיר כחול.

משפטים - אגת טורטלה, גרוסיולר, המטייט (בעבר), רודונייט בשילוב אוונטורין.

משקל - ראה דיאטה.

מתמטיקה - איוקלייס, טייגר איירון.

נאום - ראה הרצאות.

נאמנות - אמרלד, ג'ייד, מלכית, פנינה, קריסנטימום.

נדודי שינה - אמטיסט, טורמלין ירוק, לפידולייט, סוג'ילייט (לילדים), קורל, רוזקוורץ.

נדיבות - איולייט, אלכסנדרייט, ברונזייט, גארנט מג'נטה, ג'ייד, סמיטסונייט, פנינה, קריסובריל.

נחמה - אפצ'טייר.

ניבוי - אוונטורין, אמרלד (בעבר), אנג'לייט, אקוומארין (בעבר), גירולייט, מולדוויט, מונסטון (הינדו), פאנטום ירוק, פיטרסייט, פריהנייט, קוורץ נביא וגנרטור קוורץ.

נימוסים - אבאלון, ברונזייט, ג'ייד, סינבר, סמיסונייט, פנינה.

נינוחות - אגת בלו לייס, אקוומארין, ג'ייד, המימורפייט, טורמלין דו צבעי, סמיטסונייט, פלורייט, פנינה, קריסנטימום, רוזקוורץ.

נישואין- ראה זוגיות.

ניתוח מצבים - אגת ג'אוד, אמונייט, ארגונייט פרח, סקולסטייט, קריסאנטימום.

ניתוחים – אמטרין, בוג'אי, גארנט, ג'ספר, דיופטז, יונקייט, כלצית, סקפולייט.

נסיעות - טורמלין שחור, טורקיז (הודו), מלכית, פטריפייד ווד.

נעורים - אוקנייט, פנטום קוורץ ירוק, קוורץ אג'וייט, קריסאנטימום.

נפיחות - אפצ'טייר.

נקעים - ראה שברים.

נשיות - לרימר, קריסוקולה.

נשימה - אם הפנינה, טורקיז, מונסטון, פנינה, קריסוקולה, רוזקוורץ.

סבלנות - אנג'לייט, ארגונייט, ג'ייד, דיומורטירייט, היולייט, המימורפייט, טורמלין.

סובלנות - דיומורטרייט, סיטרון.

סוכרת - סרפנטיין, קריסוקולה.

סחרחורת - בוג'אי, בלאדסטון, המטייט, זירקון, סרפנטיין, פלורייט.

סטודנטים - אמבר, אמונייט, דיופסיד, טייגר איירון, כלצית כחול ואופטיקל, יולקסייט, סיטרין, פלורייט, קוורץ.

סידן - אבאלון, אוניקס, אלבסטר, אנדרדייט, אפטייט, אפידוט, אקטינולייט, ארגונייט, בוג'אי, גארנט, גירולייט, דיופסיד, טולייט, כלצית, סלנייט, ספן, סקפולייט, פלורייט, פריהנייט.

סיוטי לילה - אבאלון, אמטיסט, אמרלד, לברדורייט, לפידולייט, סוג'לייט (ילדים), פנינה, צ'רוייט, קורל.

סלחנות - אפצ'טייר, ורסייט, פריהנייט, קונזייט, קריסופראס.

ספורטאים - גארנט, דיופסיד, טורטלה אגת, כלצית ירוק, פלורייט.

סרטן - אזוריית מלכית, מלנייט, סוג'ילייט, קובלט, קופרייט, קריסנטימום, רודוקרוסיט, רוזקוורץ+אוונטורין (פרוט בחלק של בקשות נפוצות).

סרעפת - ג'אספר ירוק, סרפנטיין, פרידות.

עבודה - (הצלחה ב..) אגת טורטלה, לברדורייט, סיטרין, פנטום ירוק.

עבודת צוות - ארגונייט פרח, מסולייט, סקולסייט, קריסאנטימום, תאומי קוורץ.

עוצמה - זינק, טיטניום קוורץ, סינבר, עין החתול קריסובריל, פטרסייט. אבנים עם סטאר.

עור - טנזנייט, לאופרד סקין, סרפנטיין, עין החתול (כתבי הסנסקריט), קונזייט.

עושר - טורטלה אגת, סיטרין, עין החתול, פנטום קוורץ ירוק, פרידות, רובי.

עידוד - אבאלון, אגת טורטלה, אפצ'טייר, גארנט מג'נטה, ג'ספר דלמטי, ורסייט, פרידות, קארנליאן, קונזייט, רוזקוורץ. אבנים עם סטאר.

עייפות - אגת כתום, בוג'אי, ג'ספר אדום, קארנליאן, רובי.

עיכול - ג'ספר, סיטרין, פירייט.

עין הרע - אובסידיאן שחור, ג'ט, טורמלין שחור, טורקיז, טייגר איי (בעבר), טקטייט, מלכית, פטריפייד ווד, קארנליאן (הודו).

עין שלישית - אזוריית, איולייט, אמטיסט, אנג'לייט, דיומורטירייט, דנבורייט, המימורפייט, טורמלין כחול, טנזנייט, יולקסייט, לאפיס, לרימר, סוג'ילייט, סלסטייט, סמיטסונייט, פלורייט, קוורץ.

עיניים וראיה - אגת (הודו), איולייט, אמבר (כתבים עתיקים), בלאדסטון (הודו), טורמלין כחול, טנזנייט, יולקסייט, לאפיס, סודליית, ספיר כחול, סרפנטיין (הודו), עין החתול (ראיית לילה).

עמוד השידרה – אמרלד, גארנט, כלצית, פלורייט.

עמידה על שלך - ראה אסרטיביות.

עסקים - אגת טורטלה, לברדורייט, סיטרין, סינבר, עין החתול, פנטום ירוק, פרידות, רובי.

עצבנות והתפרצויות - אוונטורין, אמזונייט, אמטיסט, ג'ייד, המימורפייט, טורמלין ורוד וירוק (הודו), מונסטון, לפידולייט, מייקה, סלסטייט, סמיטסונייט, פלורייט, פנינה.

עצירות - ג'ספר, מונסטון (הודו), סיטרין, פירייט.

עצלות - אבאלון, אגת כתום, גארנט, זינק, קארנליאן, רובי.

עצמאות - אגת ג'אוד, אגת טורטלה, אוונטורין, אסטרופולייט, גארנט, לרויקייט, סקפולייט, רובי+זויסייט.

עצמות - אבאלון, אוניקס, אלבסטר, אנדרדייט, אפטייט, אפידוט, אקטינולייט, ארגונייט, בוג'אי, טולייט, כלצית, סלנייט, פלורייט, פריהנייט.

עקיצות ונשיכות - אפצ'טייר, סרפנטיין (בעבר), פרידות (הודו), קארנליאן.

פאסיביות - אבאלון, אגת כתום, נחושת, פירייט, פירומורפייט, קארנליאן.

פוטנציאל עצמי - ראה הגשמה עצמית.

פוריות - ג'ספר אדום, גארנט, פרידות (הודו), קארנליאן, רובי.

פחד וחרדה - אגת, אוניקס, אמטיסט, אפידוט (הודו), טורמלין, מונסטון (הודו), קונזייט.

פתרון בעיות - אגת ג'אוד, יולקסייט, מסולייט, נבולה, סקולסייט, סקפולייט.

פצעים - אפצ'טייר, לאופרד סקין.

פרוסטטה - ג'ספר אדום, כלצית אדום.

פריון - ראה פוריות.

פרקים - אבאלון, אוניקס, אלבסטר, אנדרדייט, אפטייט, אפידוט, ארגונייט, בוג'אי, טולייט, כלצית, סלנייט, פלורייט, פריהנייט.

פתיחות רוחנית - איולייט, אמטיסט, אלכסנדרייט, אנג'לייט, אפופילייט, דנבורייט, המימורפייט, טופז, טורמלין, טנזנייט, לברדורייט, מולדוייט, מורגנייט, מסולייט, נבולה, נטרולייט, סוג'לייט, סלנייט, סלסטייט, סמיטסונייט, סקולסטייט, פטרסייט, פלורייט, פנסייט, פריהנייט, קבנסייט, קוורץ, קיאנייט.

צ'אנלינג - ראה תקשור.

צוות- ראה עבודת צוות.

צום - אפטייט, מייקה.

צלילות - אג'וייט קוורץ, טורמלין, טנזנייט, פלורייט, קוורץ, קוורץ לימון.

צלקות - אפצ'טייר, ג'יידייט.

צמחים - ראה טבע.

צמיחה רוחנית - איולייט, אמטיסט, אנג'לייט, אפופילייט, דנבורייט, המימורפייט, טופז, טורמלין, טנזנייט, לברדורייט, מולדוייט, מורגנייט, מסולייט, נבולה, נטרולייט, סוג'לייט, סלנייט, סלסטייט, סמיטסונייט, סקולסטייט, פטרסייט, פלורייט, פנסייט, פריהנייט, קבנסייט, קוורץ, קיאנייט.

צמרמורות- ראה רעידות.

צניעות - אמטיסט (יוון), ג'ייד (סין), פנינה.

צער - אבאלון, אוניקס, אפצ'טייר, ג'ספר דלמטי, קארנליאן, קונזייט, קריסוקולה, רוזקוורץ.

קבוצתיות - ארגונייט פרח, מסולייט, סקולסייט, קוורץ מושבה. אבנים בצורת כדור.

צרבת – סרפנטיין, פיירופ, קורל אדום.

קבלת החלטות - אגת ג'אוד, אגת טורטלה, אובסידיאן, אוניקס, אזוריית, אסטרופולייט, בלאדסטון, גארנט, ג'ספר אדום, דיומורטורייט, וונדנייט, טורמלין (הודו), סודליית, סלימונייט.

קבלת שינויים - אובסידיאן, אסטרופילייט, יולקסייט, נבולה, פנטום קוורץ.

קוליק - קורל אדום.

קומיוניקציה - ראה תקשורת.

קטרקט - לאפיס, סקפולייט.

קיבה - אמבר, ג'ספר, טייגר איי, מונסטון (לילדים - הודו), סיטרין, פירייט.

קינאה - אמזונייט, מלנייט, פנינה, קריסופראס.

קרקוע - אגת, אובסידיאן, אוניקס, ג'ספר, גארנט, המטייט, לאופרד סקין, מוצ'י בול.

ראומטיזם - ראה פרקים.

ראיית העתיד - ראה ניבוי.

ריאות - טורקיז, מונסטון, מורדנייט, סרפנטיין (הודו), פנינה, פריהנייט, קופרייט, קריסוקולה, רוזקוורץ.

ראש אקטיבי - איולייט, לפידולייט.

ראש -כאב - אמבר (כתבים עתיקים), אמטיסט, טורקיז (הודו), לאפיס, לפידולייט, פלורייט, צ'רוייט.

רגליים - אבאלון, אוניקס, אלבסטר, אנדרדייט, אפטייט, אפידוט, ארגונייט, בוג'אי, גארנט, טולייט, כלצית, סלנייט, פלורייט, פריהנייט.

רגשות - אוונטורין, אמזונייט, המימורפייט, לרימר, מונסטון, מורגנייט, סמיטסונייט, קונזייט, קריסופראס, רודוקרוסייט, רוזקוורץ.

רגשות אשם – אפצ'טייר, סודליית, קריסוקולה, רודוקרוסייט.

רדיואקטיביות - מלכית, קוורץ.

רוגע - אגת (הודו), אוונטורין, אנג'לייט, אקוומארין, בלו לייס אגת, המימורפייט, ורסייט, טנזנייט, לרימר, סמיטסונייט, פלורייט, פנינה, פריהנייט, קריסופרס, רוזקוורץ.

ריכוז - טורמלין (הודו), כלצית כחול, לאפיס, לודסטון, סיטרין, פלורייט, קוורץ (הודו).

ריפוי כללי - אגת, אמטיסט, אמרלד, בוג'אי, בלאדסטון, גארנט, ג'ספר, טורמלין ירוק, מוצ'י בול, פנינה, שיבא לינגם.

רעידות - ארגונייט, דולומיט, טרי אגת, מוס אגת, מוצ'י בול, סלנייט.

רעלים - איולייט, אילת, אפצ'טייר, בלאדסטון, המטייט, סטילבייט, קריסנטימום.

רעננות - ורסייט, מטודולייט, קריסופרס, קריסנטימום.

רקמות (חידוש) - כלצית, פטריפייד ווד, רוטילייטד קוורץ.

שברים וסדקים - אבאלון, אוניקס, אלבסטר, אנדרדייט, אפטייט, אפידוט, ארגונייט, בוג'אי, גארנט, טולייט, כלצית, סלנייט, פלורייט, פריהנייט.

שטף דם - ראה דם.

שטף דם במוח - מלנייט, פלורייט, קוורץ.

שיהוקים - אקוומארין (בעבר), קורל אדום.

שיכרות - איולייט, אמטיסט.

שימחה - אבאלון, אגת כתום, אלכסנדרייט, ג'ספר דלמטי, ונדנייט, טורמלין ורוד, פירייט, פקוק קופר, פרידות, קארנליאן. אבנים עם ריינבו.

שינה - אמטיסט, איולייט, טורמלין ירוק, לאפיס, לפידולייט, מגנסייט, מייקה, סוג'ילייט (לילדים).

שינויים - אגת טורטלה, איולייט, אלכסנדרייט, אסטרופולייט, לברדורייט, נבולה, סקפולייט, קריסאנטימום.

שיניים - אמבר (תקופות קדומות), פלורייט, קורל (רומא).

שיעול - טורקיז, מונסטון (לילדים - הודו), פנינה.

שלווה - אגת (הודו), אוונטורין, אמטיסט, אנג'לייט, אקוומארין, בלו לייס אגת, המימורפייט, ורסייט, טנזנייט, לרימר, סמיטסונייט, פלורייט, פנינה, פריהנייט, קונזייט, קריסופרס, רוזקוורץ.

שליטה בחיים - אגת ג'אוד, אגת טורטלה, ארגונייט פרח, סקולסייט, מסולייט.

שליטה עצמית - אוניקס, אמבר (הודו), אמטיסט, אסטרופולייט, המטייט, סארדאוניקס.

שלפוחית השתן - אמבר, ג'ספר צהוב, כלצית כתום, טורקיז (כתבי הסנסקריט), סיטרין, קופל.

שלשולים - ג'ספר, טייגר איי, סרפנטיין (ילדים - הודו), פירייט.

שמיעה - אמטיסט, לאפיס, סלסטייט, פלורייט, צדף.

שפעת - טרי אגת, מוס אגת, קארנליאן.

שריטות וחבלות - איוקלייס, אפצ'טייר, לאופרד סקין.

שרירים - אבאלון, אוניקס, אלבסטר, אנדרדייט, אפטייט, אפידוט, אקטינולייט, ארגונייט, בוג'אי, טולייט, כלצית, סלנייט, פלורייט, פריהנייט.

תאונות (נגד) - טופז (רומא), טורמלין שחור, טורקיז (הודו), מלכית, פטריפייד ווד (אינדיאנים). תאים - קובלט, רוטילייטד קוורץ.

תיקשור - אזוריית, אמטיסט, אנג'לייט, בלו לייס אגת, דיומורטירייט, דנבורייט, המימורפייט, טנזנייט, יולקסייט, לאפיס, לרימר, סוג'ילייט, סודליית, סמיטסונייט, פלורייט, קוורץ, קופרייט.

תנחומים - אבאלון, אפצ'טייר, קארנליאן.

תקווה - אבאלון, אגת טורטלה, אמטיסט, טורמלין ורוד, סיטרין (סנסקריט), עין החתול קריסובריל, קארנליאן. אבנים עם סטאר.

תקשורת - אגת בלו לייס, איולייט, אפטייט, דיומורטירייט, טנזנייט, לאפיס, מורגנייט, סוג'ילייט, סודליית, ספיר, פלורייט.

תקשורת עם צמחים ומינרלים - אגת דנדרייט, אגת טרי, אגת מוס, אגת טורטלה, פושסייט.

תת מודע - פנטום קוורץ, קונזייט, רודוקרוסייט.




אבנים לפי סוג

אגט- מחזקת את מערכות הגנה של הגוף ואת הביטחון העצמי. מעניקה יותר כוח ואומץ . אבן מקרקעת. מחזקת את הקשר של האדם לשורשיו, אבן נגד "עין הרע".

אגט בוטצואנה- מרגיעה מנטרלת רגשות כעס ודאגנות יתר. מעניקה כוח, אומץ ובטחון עצמי. מטהרת אנרגיות שליליות מהגוף והרוח.

אגט בלו לייס-עוזרת למצוא את הדרך לשלווה הפנימית, אבן מרגיעה ביותר ומנטרלת עקשנות, רגשות כעס, דאגנות יתר ורגשות תסכול. מגבירה את היכולת להתבטא בבהירות . טובה במיוחד להמסת רגשות של תסכול הנובע מחסימה בזרימת האנרגיה היצירתית .

אגט טרטולה- מאפשרת לנטרל פחדים אינסטיקטיבים, בסיסיים ושורשים. אבן המושכת שפע. טובה למצבים שבהם עלינו ללמוד לשלב ישן וחדש. מגנה על אנשים פגיעים מבחינה פיזית .

אגט טרייס- מטהרת אנרגיות שליליות , מאזנת ומרגיעה .טובה לנטרול כעסים , רגשות של דאגנות יתר ולנטרול פחדים .

אגט ירוק- מעודדת שמחה וחברותיות , מרגיעה במיוחד , בעיקר כאשר חוסר הרוגע הכעס או סוג האנרגיה השלילית נובע מרגשות של הלב . מסייעת לאהוב החרים ביתר קלות . מגינה במיוחד על אנשים פגיעים מבחינה פיזית ( נפילות , מכות וכו' ) .

אגט מוס- מרגיע , מנטרלת רגשות כעס ו/או דאגנות יתר . יעילה במיוחד נגד פחדים מפגיעה פיזית . בריאותית וכו' , מטהרת אנרגיות שליליות שונות מהגוף והרוח . מעניקה כוח אומץ ובטחון עצמי . מגינה על הלב מבחינה פיזית ורגשית .

אגט שזיף-מפתחת את היצירתיות ומעודדת ביטוי יצירתי עוזרת להתגבר על בישנות ומחזקת את המיניות , מרגיעה ומנטרלת רגשות כעס ו/או דאגנות יתר . יעילה במיוחד נגד פחדים מפגיעה פיזית ובריאותית .מטהרת אנרגיות שליליות שונות מהגוף והרוח . מעניקה כוח , אומץ ובטחון עצמי.

אופל- טובה לפיתוח כריזמה, כוח עצמי ויכולת תגובה נכונה במצבים שדורשים נטילת מנהיגות או סמכות. מפתחת תחושת חופש, עצמאות ויציבות. מעצימה רגשות.

אופלשחור-טובה ליצירת קשרים סקסואליים , מגבירה את העניין בסקס ואת המשיכה המינית , עוזרת לפתור חילוקי דעות תוך שימוש בהגיון . ע"י יצירת שדה אנרגטי של הבנה ותיאום בינך לבין הסביבה . מחזקת את האנרגיות הפיזיות ואת הערנות .

אופל אש-אופל לבן בתוכו נראה כאילו אש מרצדת , טובה לפיתוח כריזמה , כוח עצמאי ויכולת תגובה נכונה במצבים שדורשים נטילת מנהיגות או סמכות . מפתחת את אנרגית התשוקה במלוא עצמתה אך בצורתה הטהורה בלבד , ללא כוונות שלילות , מפתחת תחושת חופש ועצמאות .

אוניקס- טובה נגד פחדים ומצבי רוח שלילים. מגבירה שליטה עצמית. מגבירה את החוסן הפיזי של האדם. מאזנת את אנרגיות הגוף.

אובסידיאןסנופלק- מגנה מפני השפעות שליליות. מעניקה תמיכה וחיזוק ברגעי לחץ. מצוינת לאנשים חסרי סבלנות ולאנשים הנוטים "לפנטז"

אוונטורין ירוק-מרגיעה דאגנות וכאב. ממיסה אנרגיות שליליות. מביאה תחושה של אושר. מגבירה יצירתיות ויכולת הבעה עצמאית. מביאה מזל והצלחה ולכן נחשבת לאבן ההזדמנויות . טובה למי שמעוניין להתחיל בקריירה חדשה או רומן חדש ,מסייעת להקרין יותר אהבה ורכות.

אזוריט-מחזקת את הכוחות הרוחניים. מגבירה את היכולת התקשורת עם הזולת , חדות הביטוי ואת היכולת לקבל ולהבין מידע ממימדים גבוהים יותר. מאפשרת להיות "מאזין" טוב יותר וסבלני . מנטרלת עקשנות. טוב לאחוז בה בעת מדיטציה על גלגולים קודמים.

אמטיסט(אחלמה) - משמשת כקמע ואחת מאבני החושן. אבן הגנה נגד "העין הרע" מסייעת למצוא את השקט הפנימי ולהבי לידי ביטוי את היופי הפנימי שלנו, מסייעת לנו לגלות יותר הבנה ולסלוח ביתר קלות, עזרת להתגבר על צער ופחדים מפתחת סבלנות וטובה למדיטציות .


אמרלד-מחזקת את הזיכרון, מרגיעה ומקלה ברגעי מתח וכעס. עוזרת לאדם למשוך אהבה ומחזקת את היכולת לקבל ולהעניק אהבה. מסייעת "לשבור את החומה" סביב הלב. אבן ריפוי חזקה .טובה למצבים בהם האדם שואל את עצמו מה עליו לעשות בחייו או בעיזה דרך עליו לבחור .

אקווה מרין-מרגיעה. טובה לתקשורת ולהבעה. מגבירה את היצירתיות והמנהיגות. מחזקת את הקשר וההבנה בין בני הזוג.

ג'ייד- אבן סינית הנחשבת לאבן המבטיחה אריכות חיים. טובה למתקשים להביע את רגשותיהם, משרה תחושה של נעימות ורוגע, מרחיקה נגטיביות ועוזרת להתמודד עם מצבים קשים ולעבור אותם בצורה רכה וחלקה, כאשר אוחזים בג'ייד היא מסייעת בקבלת החלטות.

ג'ספר- מעודדת את התמדה והמשכיות. טובה לשחרור מתחים. מסייעת לפתח חוסן פיזי ויכולת סיבולת .

ג'ספר אדום-מחזקת את הביטחון העצמי ומגנה על הרגשות. עוזרת לקשר בין מין ואהבה. מגנה מפני תאונות ומפני ה"עין הרע"

ג'ספר חום\צהוב-מסייעת להימנע ממעורבות רגשית עם אנשים בעלי השפעה שלילית. מחזירה אנשים "מרחפים" לקרקע .

ג'ספר פיקצ'ר-מסייעת לנו לעשות הערכה מחודשת של מצבים וסיטואציות בחיינו ולהימנע מלעשות את אותן הטעויות שעשינו בעבר.

גרנט-נחשבת לאבן שמושכת הצלחה ושפע. מעוררת מוטיבציה, אומץ ומרץ. מנטרלת פחדים ביישנות ומצבי רוח שלילים.

המטייט-מחזקת ספונטאניות, הערכה העצמית, אופטימיות ואומץ. מגבירה את היכולת להתגבר על לחצים ומצבי מתח.

זברה רוק -סלע הזברה היא שילוב של קוורץ ובזלת ולכן היא מכילה את תכונות האבנים הללו. בנוסף היא מביאה לאדם נחמה והבנה בעבור האחרים, היא עוזרת להביט מעבר לתכונות המלכותיות ולהכיר ברוח האוהבת אשר תמיד קיימת .

טופז-מוסיפה מרץ והתלהבות. מגוננת בצורה חזקה ביותר מפני סכנות, תאונות ומאגיה שחורה. מושכות אל העונד אותה אהבה וכסף . מגבירה את תכונת המנהיגות של העונד אותה. מגבירה את השליטה העצמית .

טורמלין ורוד- טובה לחיזוק האנרגיות של אהבה עצמית ואהבה לזולת. טובה לאנשים הפוחדים לקשר עמוק עם הזולת .

טורמלין קוורץ - מעניקה הגנה לאדם. מסייעת לאיזון המחשבתי ולנטרול הרגלי מחשבה שליליים. מסייעת להקרין סמכותיות

טורמלין קוורץ - מעניקה הגנה לאדם. מסייעת לאיזון המחשבתי ולנטרול הרגלי מחשבה שליליים. מסייעת להקרין סמכותיות

טורקיז - מעניקה שלווה רגיעה והקלה. אבן הגנה חזקה במיוחד. מביאה שפע. כאשר מעניקים טורקיז במתנה האבן תביא ברכה.

כלציט ירוק- מומלצת לתלמידים , שולפת ומנטרלת פחדים סמויים מתת ההכרה. מרגיעה ומשחררת. מחזקת בזמן שינויים בחיים.

לאופרד סקין- מקלה על מצבי ייאוש הנובעים מרגשות הלב כגון פרידה, אהבה נכזבת ובגידה רומנטית. להתמודדות ונטרול פחדים גלויים או תת הכרתיים, טוב לאחוז בה כאשר אנו סובלים מחרדות או מרגישים מודאגים בלי להבין מדוע . מחזקת את האינטואיציה .

לברדוריט - מעניקה תחושת שלום , שלווה , שמחה ואושר. מעניקה הגנה נגד אנרגיות שליליות. מסייעת להתרכז ב"אני הפנימי".

לאפיס לזולי - מגינה מפני מצבי רוח שליליים וממיסה כעסים . מפתחת את החכמה והראיה הפנימית . מפתחת את כושר הביטוי.

מולדובייט- מחזקת את היכולת הטלפתית. מחזקת את היכולת לקבל מסרים ממימדי קיום אחרים. אבן רוחנית חזקה במיוחד.

מונסטון - מאזנת את האנרגיות הזכריות/נקביות. נחשבת לאבן אהבה. מטפחת את הרגישות לעצמנו ולזולת. עוזרת לשינה טובה וערבה.

מלכיט- מוציאה טראומות מתת ההכרה ומשחררת את האדם מהשפעתן השלילית. מעניקה רוגע, שלווה, סבלנות וסובלנות. בעלת תכונות הגנה חזקות.

מטאוריט: המטאוריט נחשבת לאבן חזקה ביותר וזוכה להערכה בתרבויות רבות . היא מייצגת את האנרגיה של העולמות האחרים ומאפשרת למשתמש גישה לאנרגיות הללו . היא מסמלת את התבונה ואת הכוח הנדרש לעמידות . מייצגת את אנרגיית האהבה האוניברסאלית . מאפשרת את ההכרה שאין אנו , אלא אורחים בעולם הזה ועוזרת לנו במימוש מוחלט של המטרות של קיומינו

סאנדסטון - (אבן חול): זוהי " אבן היצירתיות " היא מסייעת לאדם לשמור על חוזקו נגד הסחות דעת ועוזרת בקידום בהירות המחשבה . משתמשים בה כדי לדכא זעם , התנהגות זועפת וכעסים באופן כללי .

סודלייט- טובה להתגברות על מצבים של מתח נפשי , עצבנות. רגשי פחד, אשמה, נקיפות מצפון ו/ או רחמים עצמיים. עוזרת לאדם למצוא את השלווה הפנימית ולהשתחרר מדפוסי חשיבה שליליים .

סיטרין- אבן המושכת כסף, מקושרת להצלחה ועסקים ,ממריצה את בהירות המחשבה ומזרזת קבלת החלטות, מחדדת את יכולת הביטוי.גורמת לאדם להקרין החלטיות וביטחון עצמי. טובה לחיזוק קשרים אינטימיים .

סמוקי קוורץ- לחיזוק הביטחון העצמי והאהבה העצמית. טובה לקרקוע. מעודדת יצירתיות. מסייעת למימוש תוכניות ורעיונות חדשים ולהוציאם לפועל.

ספיר-מפתחת את החוכמה ומעניקה תחושת שלווה פנימית גדולה במיוחד. נחשבת לאבן של האמת, צחות המחשבה והחוכמה .

עין החתול: (הודו/אפריקה) ביהדות (מדרש תלפיות) נחשבת לאבן של סגולה ואושר. נחשבת לאבן המושכת מזל. מסייעת לקבלת החלטות נכונות. מספקת הגנה טובה נגד "עין הרע" ואנרגיות שליליות .

עין הנמר- מספקת הגנה טובה מפני אנרגיות שליליות. מסייעת להשתחרר ממצב של תלות. טובה לשמירה על הבריאות ומחזקת את אומץ הלב והביטחון העצמי.

פלואוריט - מגבירה את יכולת הריכוז, מקלה על מצבי לחץ, מאזנת ומרגיעה את הראש והמחשבות, עוזרת לממש ולבצע חלומות מהעבר .

פטרפייט ווד - מסייעת לקבלת דברים "בקלות". מרגיעה פחדים הקשורים בהישרדות. מעניקה הגנה לגוף ולרוח ונחשבת למביאה מזל.

פיריט- עוזרת ליצור הרמוניה ביחסים עם הזולת. מעניקה נקודת מבט אופטימית. עוזרת לאיזון מנטאלי.

פנינה - מחזקת את היכולת לקבל אהבה , מסייעת לראות את הטוב שבאדם ובכך מחזקת את האהבה העצמית ואת אהבת הזולת.מגבירה את היצירתיות . אבן של רוגע טובה נגד כעסים , מביאה שקט ושלווה פנימית


קוורץ קריסטל - דוחה ומנטרלת אנרגיות שליליות (העין הרע). מסייעת בבחירת כוון בחיים. אבן ריפוי כללית. מעניקה נקודת מבט צלולה על הדברים.

קונזיט - מכילה ליתיום, שהוא סם מרגיע טבעי. מפתחת סבלנות ואורך רוח. עוזרת להפחית התנגדות לדברים שמחוץ לשליטתנו .

קינייט כחול - עוזרת למצוא את המדריך הרוחני מימדי קיום גבוהים יותר. מומלץ לאחוז בה בזמן מדיטציה. מסייעת לאמץ הרגלים חדשים ובריאים.

קינייט שחור - עוזרת למצוא את המדריך הרוחני מימדי קיום גבוהים יותר. מומלץ לאחוז בה בזמן מדיטציה. מסייעת לאמץ הרגלים חדשים ובריאים.

קריסוקולה מלכית - אבן חזקה במיוחד מכיוון שמשלבת את שתי האבנים - קריסוקולה ומלכית, טובה במיוחד להגנה ולחשיבה צלולה.

קרניליאן- מעניקה הגנה, אומץ, כוח, שמחה וברכה. עוזרת לחיזוק הביטחון העצמי ומאזנת רגשות .מעוררת מוטיבציה, השראה והישגיות.

רובי- אבן עם השפעה מבריאה על הלב. קשורה למיניות הריון ולידה. טובה להרגשת סיפוק עצמי ולהטענה עצמית באנרגיה חיובית.

רודונייט - מחזקת את הביטחון העצמי. מרחיקה נגטיביות. טובה למימוש עצמי ורגיעה. מסייעת למנוע בלבול ומבוכה. טובה למציאת בן \ בת זוג .

רוז קוורץ - אבן אהבה, פותחת ומרחיבה את הלב לקבלת האהבה, מקרבת את הזולת, מלמדת את האדם לאהוב את עצמו ואחרים.

רוטילייטד קוורץ- מסייעת בבחירת הכיוון הנכון בחיים בתחומים שונים. עוזרת להקרין סמכותיות. מסייעת להוציא את האנרגיות שלנו בצורה חיובית ומקרבת את האהובים עלינו

שושנת המדבר-אבן של רוגע ושלווה , טובה לסגירת מעגלים וסיום של דברים ישנים , והתחלה של דברים חדשים




תכונות

אגת טורטלה

אגת טורטלה, אבני מרפאאגת זו מכילה בתוכה קונכיות מאובנות. התנועה הספיראלית של הקונכייה מדמה את תנועת הקונדליני (אנרגיית החיים והריפוי) ושואפת תמיד כלפי מעלה. תנועה ספיראלית מלמדת על ניצול אנרגטי מושלם של משאבים, ועל התקדמות מושלמת שמנצלת כל חלון הזדמנות. אגת טורטלה מחזקת יצירתיות ותנועה, משחררת פחדים וחסימות ובכך פותחת בפנינו אפשרויות להתקדמות.
טובה לריפוי אוזניים, ורטיגו, אפילפסיה.

 

אובסידיאן סנו-פלקס

אובסידיאן סנופלקס, אבני מרפאאבן זו עוזרת בהסקת מסקנות. לעיתים אנו מסיקים את המסקנות הלא נכונות על מצב או על אדם כי משהו מסמא את עינינו. זה יכול להיות מתוך פחד להודות בדבר מה או לבצע פעולה שעלולה לערער את יציבותנו הפיסית. אובסידיאן פותחת את עינינו ומאפשרת לנו תהליך של הבנה ועיכול אמיתיים של המציאות שלפנינו. עוזרת לבהירות מחשבה וביטחון עצמי לצעוד בשלווה בשבילי החיים.
לחיזוק מערכת העיכול, טובה במיוחד לבעיות עצירות.

 

אוונטורין ירוק

אוונטורין ירוק, אבני מרפאמלמדת שצמיחה באה קודם כל מבפנים ואז פורצת החוצה. צמיחה היא תהליך בו האדם מגלה את עצמו על ידי הקשבה פנימית. האוונטורין מחדדת את החושים ומעצימה רגשות, כמו זכוכית מגדלת דרכה ניתן לראות ביתר קלות מהי הדרך. מעודדת העזה, פתיחות, צמיחה. מעוררת להזדמנויות חדשות.
טובה לחיזוק השרירים.

 

אוניקס מרבל

אוניקס מרבל, אבני מרפאמופיעה בצבעים שונים: לבן, בג'-אפור, ירוק, אפרסק. ניתן להבחין בקווים גליים על הגביש. ייחודה של האבן בכך שמרגיעה ומעודדת זרימה עם החיים. מחזקת את ההבנה שאין צורך בהתנגדויות בחיים. קבלה של אחרים ושל אירועים בחיינו מתוך שלווה פנימית עוזרת לנו להתקדם למקום בו אנו שואפים להיות.
מחזקת עצמות ומקלה על כאבים בגפיים.

 

אוניקס שחורה

אוניקס שחור- שוהםמחברת אותנו למקור, לשוב ולהיזכר מי אנחנו ומה הם החלומות והרצונות האמיתיים שלנו. האבן מלמדת אותנו לשמור תמיד על חיבור עם המרכז הפנימי שלנו, מרכז שנותן לנו את העוצמה והייחוד שלנו. עוזרת לנו לקבל באהבה את הבחירות שעשינו בחיים ולהתמודד איתן.
מחזקת את הכליות, את חוש השמיעה, השיער והציפורניים.

 

אופלית קוורץ, אבני מרפאאופלית קוורץ

לבן שקוף ועליו נצנוצים בגוונים שונים בשילוב עם קוורץ.
מחדדת בהירות מחשבה ותובנות של השכל, מעניקה השראה, עוזרת לפזר "עננים" ממחשבותינו. 

 

אמזונייט כחולה

אמזונייט כחולה, אבני מרפאנותנת את הכוח לבטא ולהגיד מה אנו חושבים באמת, ללא פחדים, ללא סייגים. מעניקה אומץ לבטא דעה ולהביע רגשות, לפעול מתוך תפיסת עולם אישית, מתוך אמת פנימית. מעודדת לפעול מתוך אמונה אישית, ללא חשש מתגובת הסביבה. יש להאמין בכוח הפנימי ולהבין שאחריותו של כל אדם היא להיות הוא עצמו.
טובה לריפוי כאבי גרון, ולאיזון בלוטת התריס (פרא-תירואיד).

 

אפצ'י טייר

אפצ'טייר, אבני מרפא, קריסטליםעוזרת להתבונן מבעד לדמעות, מעבר לסערת רגשות או כאב ולמצוא עוגן. במצבים של טלטלות חיצוניות, פחד וכאב, עוזרת לשמור על מרכז ועל מקום של שקט ממנו אפשר לפעול. מעניקה יכולת להבין לעומק את הדברים ואת הסיבה להתרחשותם במקום ליפול קורבן לסבל ולכאב. מאפשרת עיבוד והתמרה של כאב לצמיחה ואהבה.
עוזרת בשיכוך כאבים רגשיים, ובחיזוק הטחול.

 

אפופילייט

אפופילייט ירוקה, אבני מרפאמנצנצת וקסומה, מחברת לתחושות של אופטימיות וקלילות. מביאה שמחה, מעודדת להסתכל באמונה מחודשת על החיים ולראות את היופי שבהם. עוזרת לאזן מצבים רגשיים, להבין לעומק את דרכי חיינו. טובה מאוד למצבים של דכדוך, חוסר אמונה ביופי החיים.
מומלצת בחום בכל פינה ולכל מטרה.
מגבירה ראייה אינטואיטיבית וסקרנות.

 

אמטיסט- אחלמה

אמטיסט אחלמה, אבני מרפאמעניקה שקט פנימי ושלווה, משחררת את המחשבות מטרדות היומיום ומדאגות, ומביאה למודעות שיש השגחה עליונה שמכוונת אותנו בדרך. אמטיסט עוזרת לבטוח בעצמנו ובאלוהות בתקופה של שינויים בחיים. מעודדת יצירתיות, מפתחת את הדמיון ועוזרת לאדם להבין את המציאות היומיומית דרך החלימה והדמיון. מפתחת את היכולות העל-חושיות ועוזרת בקליטה של מידע מרבדים שאינם חלק מהמציאות הגשמית.
טובה לנדודי שינה, לחלימה טובה יותר, לשקט נפשי, לכאבי ראש.

 

אמרלד- ברקת- אזמרגד

אמרלד-ברקת, אבני מרפאחוכמת הלב. מאפשרת כנות רגשית עמוקה העוזרת בבניית יחסים של אמון ואהבה. עוזרת לפתח מערכות יחסים ולהביאן לרמה עמוקה יותר של אינטימיות ושל שותפות. עוזרת בהבנת תהליכים רגשיים על ידי עיבוד מחשבתי. מניעה חיפוש אחר הרמוניה וצמיחה ביחסים אינטימיים.
מחזקת את מערכת העצבים.

 

אקוומרין- תרשיש

אקוומרין-תרשיש, אבני מרפאעוזרת לשחרר דפוסי מחשבה מיותרים, מקדמת את התרחבות התודעה. התודעה הינה דבר מתרחב השואף לשבור את גבולותיו שוב ושוב. אקוומרין דואגת לכך שברגע שמחשבה גבוהה נכנסת לתודעה- תשתחרר מחשבה נמוכה אשר מונעת הפנמה והתרחבות של התודעה. שוטפת ברכות כאבים רגשיים ומעניקה שלווה זכה, בהירות וקלילות. תומכת בהתחלה רגשית חדשה. עוזרת בניקוי רעלים מהגוף, ולריפוי הגרון.

 

בלאדסטון

בלדסטון, אבני מרפאנקראת 'אבן הדם' בזכות יכולתה לרפא אנמיה וחוסר ברזל בדם. מעניקה את היכולת להתמודד עם החיים בהווה, מזמנת תחושה של מאמץ עבור עצמי. ברזל והמוגלובין מעניקים את היכולת להתמודד עם המציאות ועם אתגרים בחיים. מעניקה תחושת חוסן כמו אומרת: "אני יכולה להתמודד עם כל דבר שנקרה בדרכי". בלאדסטון היא בצבע ירוק כהה עם נקודות אדומות.
לריפוי אנמיה וחוסר ברזל בדם.

 

בלו לייס אגת (אגת תחרה כחולה)

בלו-לייס אגת, אגת תחרה כחולה, אבני מרפאכמו גלים נעימים של ים, מנענעת אותנו לשקט פנימי וקצב רגוע. עוזרת לעשות סדר במחשבות, להביא לתוכנו שקט ושלווה. עוזרת לנקות את הראש ממחשבות מטרידות ולפנות מקום לעיקר. כך ניתן לשמוע את קול האינטואיציה או ההדרכה הגבוהה אשר פעמים רבות פשוט נעלמים ברעש האינסופי של מחשבות קדחתניות.
טובה לריפוי הגרון, לאיחוי עצמות, לכאבי ראש.

 

ג'ייד- ירקן

ג'ייד, אבני מרפאמעניקה סבלנות ורוגע לעונד אותה. מעודדת גמישות בקבלה של דברים ואנשים חדשים. מחזקת הבנה במערכות יחסים, מאזנת את הלב מבחינה רגשית. מביאה את הגוף למצב של רוגע בו הוא יכול לרפא את עצמו. מחזקת את הלב, הכליות ומערכת החיסון. מרפאה בעיות עיניים, מסייעת בניקיון הדם.

 

ג'ספר אדום

ג'ספר אדום, אבני מרפאמעניקה נחמה, כמו חיבוק מלטף של אם. מעניקה תחושת הזנה, יציבות והגנה. מחזקת את הביטחון הפנימי ביכולת להתמודד עם דברים שהחיים מזמנים לך, ללא שפיטה וביקורת עצמית. מחזקת חוסן רגשי, ומעניקה לגיטימציה לתחושות רגשיות. טובה לחיזוק הכבד, הקיבה והדם.

 

גרנט פיירופ- נופך

גארנט (פיירופ) נופך, אבני מרפאממריצה ומחזקת את זרימת האש של אנרגיית החיים. מעניקה את היכולת לאסוף את כוחותייך לשם שינוי מהותי בחיים, נותנת דחיפה עוצמתית להגיע למטרה. הגרנט מחברת לשגשוג, דינאמיות, ניצול הזדמנויות, חיוניות ושפע. מחברת אותך ליכולתך המקסימאלית, למיצוי הפוטנציאל שנמצא בך.
טובה לחיזוק המערכת המינית, כאבי גב תחתון.

 

המטייט

המטייט, אבן הדם, אבני מרפאמעניקה את ההבנה שרק בהווה קיימת אפשרות לשינוי. עוזרת להתמקד בהווה ולקחת אחריות על המציאות, להאמין ביכולת האישית לשנות את אותם דברים שאינם מוצאים חן בעינינו. טובה לאנשים שיש להם קושי להתמודד עם "הכאן והעכשיו". מחזקת את מערכת הדם, מחזקת כבד וכליות, מצוינת לאנשים הסובלים מלחץ דם נמוך.

 

זינקייט

זינקייטמעוררת שפע, חיות, תשוקה לחיים. מעודדת עוצמה יצירתית פורצת מתוך אש פנימית. מאפשרת לאדם לנוע בחיים בתשוקה ומוטיבציה מלאים. מעוררת תשוקה מינית ומעניקה חדוות חיים מחודשת.
מחזקת את המערכת ההורמונאלית, המערכת המינית.

 

טורמלין ורוד

טורמלין ורוד, אבני מרפאמעוררת שמחה, התרגשות והתלהבות כלפי החיים. טורמלין וורוד זו ההתאהבות בחיים, הצהרה חגיגית שהאהבה בטוחה וכדאי לאהוב ולהביע רגשות. מסלקת מעצורים מהלב, משחררת מהלב רגשות צער מהעבר ועוזרת לשוב ולבטוח בכוחה של האהבה. פותחת את הלב לנתינה וקבלה של אהבה.

 

טורמלין ירוק

טורמלין ירוק, אבני מרפאמחדשת אנרגיות, מעודדת צמיחה והתחדשות, מחברת לחדוות היצירה.
מחזקת אותנו להקרין החוצה את עוצמתנו ולממש את יעדינו. מושכת הרבה שפע ורווחה.
מחזקת, מרגיעה ומרפאה את מערכת העצבים, מצוינת לטיפול בעייפות כרונית ובתשישות.

 

טורמלין שחור

טורמלין שחור, אבני מרפאאבן עוצמתית ביותר להענקת הגנה מאנרגיות שליליות ומהשפעות של הסביבה. עוזרת להציב גבולות בריאים בחברה, כדי להימנע מאותם מצבים בהם אנשים סוחטים ממך כוחות ולא פועלים בהרמוניה עם הצרכים והרצונות שלך. כדאי לשאתה במקומות בהם הנגטיביות רבה, וגם במקומות שאנו חוששים מפניהם כמו: בתי קברות, בתי כלא, בתי חולים. שימוש בטורמלין שחור במצבים אלה עוטף את הגופים ויוצר מעטה הגנה. מוכרת כאבן ששומרת מפני "עין הרע".
מעניקה ביטחון, מרחיקה פחדים וחששות.

 

יוניקייט

יוניקייט, אבני מרפאמאזנת נתינה וקבלה, במיוחד אצל אנשים שנפתחים מהר מידי, נותנים את עצמם וסומכים על אחרים יותר מאשר על עצמם. יוניקייט עוזרת לבנות חומות וגבולות בריאים בין האדם לסביבתו ולכן טובה לאנשים אמפטיים. מחזקת את הלב ואת האמונה העצמית ובכך עוזרת לאדם לא לוותר על עצמיותו למען הערכה ואהבה מאחרים.
מחזקת את אזור הלב, טובה לגמילה מהתמכרויות ובעיות נשימה.

 

כלציט אופטית זהובהכלצית אופטית זהובה, אבני מרפא

עוזרת למצוא את קו האמצע במצבים של דואליות. כאשר אנו מתלבטים בין שני דברים ולא יודעים במה לבחור. כלציט עוזרת להגיע להחלטה הנכונה עבורך. בצבע הזהב יש אפקט של תמיכה, רכות, חום. מורידה לחץ, ועושה את ההתמודדות לקלה יותר. אבן שעובדת על הגוף המנטאלי, ומחזקת יכולת הבנה, ריכוז וחשיבה.

 

כלציט כתומה

כלציט כתומה, אבני מרפאמעודדת ספונטאניות ופתיחות לחשיבה חדשה, מה שהיה נכון לאתמול הוא לא בהכרח נכון להיום. עוזרת לשחרר דפוסי חשיבה שאינם לתועלתנו בתחום של מיניות, תזונה, פעילות גופנית ויצירתיות. מעודדת שמחה וקלילות ומלמדת שלא צריך לקחת הכול בצורה רצינית כל כך.
משמשת גביש ריפוי עוצמתי בזמן מחלה.

 

כלציט דבש

כלציט דבש, אבני מרפאעוזרת להכניס מתיקות לחיים. מגמישה ומרחיבה את המחשבה, שלא תהיה נוקשה ומקובעת, ופותחת לצורות חשיבה גבוהות יותר כדי ליצור בחיינו אינסוף אפשרויות של צמיחה. מתמירה את צורת החשיבה על הנאה ועונג, ספונטאניות ושמחה.
טובה לניקוי האיברים הפנימיים מדלקות וגידולים.

 

כלציט ירוקה

כלציט ירוקה, אבני מרפאאבן מנטאלית, עוזרת להרחיב ולהגמיש את גבולות המחשבה. בתהליך הריפוי עוזרת בשינוי דפוסי מחשבותינו כדי שנוכל לתפוס מציאות גדולה יותר. מתאימה לשימוש במקרים של דלקת פרקים, שיגרון או בעיות בחוט השדרה. מסייעת בכל פגיעה שבה נגרם נזק לרצועות באחד מתחומי הספורט. צבעה הירוק מקרר, עוזר להוריד חום ולרפא כוויות. מעודדת צמיחה והרמוניה, להתפתח מעבר לגבולות שלי, ולהבין שיש אינסוף אפשרויות לריפוי.

 

כלציט כחולה

כלציט כחולה, אבני מרפאעוזרת בהפנמת ידע חדש וביישומו. טובה לאנשים שאוהבים ללמוד, שואפים לדעת ולהבין יותר אך לא מוציאים החוצה את כל הידע שצברו ב"ספריית המוח"... עוזרת לאנשים להשתמש בידע הנצבר וליישמו בכדי להתפתח ובכדי לתת לעולם מפרי דעתם.
מחזקת זיכרון וריכוז.

 


לאפיס לזולי

לאפיס לזולי, אבני מרפאעוזרת להתחבר לחוכמה פנימית ולחזק את האינטואיציה. משתמשים בלאפיס בכדי לשנות דפוסי חשיבה ישנים ולשחרר תבנית התנהגותית חוזרת. להבין שמחשבה יוצרת מציאות, וכל אדם יכול להחליט לאיזו מציאות הוא מעוניין להתחבר. הצעד הראשון לכך הוא הסקת מסקנות חדשות ושינוי דפוסי חשיבה.
לחיזוק המערכת החיסונית, ריפוי הגרון ובפרט בלוטת התריס, לריפוי עיניים, גרון ואוזניים, להקלה על סחרחורת וכאבי ראש.

 

ליאופרד סקין

לאופרד סקין, אבני מרפאמלמדת לתת מרחב מחודש ליחסים שלי עם עצמי ולהבין שהצרכים שלי אינם רק פיסיים כגון שינה ואוכל, אלא גם צרכים נפשיים ורוחניים שחשוב להקדיש להם זמן. אחד הדברים החשובים בתהליך ריפוי הוא הזכות לכאב. האבן נותנת לגיטימציה לכאב פיסי ורגשי, הכרה בכאב ובזמן שלוקח לכאב להירפא.
עוזרת בריפוי בעיות עור שונות כגון: אקנה, פסוריאזיס.

 

לפידולייט

לפידולייט, אבני מרפאמרגיעה את המחשבה ומנטרלת מחשבות קדחתניות ואובססיביות, עוזרת לאזן בין האונה הימנית לשמאלית, בין מודע ותת-מודע ובכך מספקת ידיעה פנימית מתי לפעול מתוך האינטלקט ומתי מתוך הרגש. עוזרת לשחרר את הצורך בשליטה בחיינו ולהתמסר לכוח גבוה יותר המדריך את צעדינו באהבה. מחברת לעולמות גבוהים ומביאה שלוות נפש ושמחת חיים.
טובה לטיפול בפטריות, בעיות מחזור, שרירים תפוסים ומתח.

 

מונסטון

מונסטון, אבן ירח, אבני מרפאכשמה כן היא- אבן הירח. הירח מסמל השתקפות ומחזוריות. מונסטון היא אבן של תקווה והתקדמות, היא עוזרת לצמח מתוך שמחה ולא מתוך כאב. עוזרת להבין את העוצמה שבמחזוריות, להבין שיש לנו הזדמנות להתחיל כל פעם מחדש.
מחזקת את שלפוחית השתן והמעי הדק. טובה לכאבי מחזור ולתופעות של גיל המעבר.

 

מלכית

מלכית, אבני מרפאעוזרת ליצור יחסים כנים ואמיתיים של אדם עם עצמו. מלמדת להשתמש ברצון האישי כדי ליצור כל מציאות שאדם חפץ בה, כל עוד הרצון הוא אמיתי. עוזרת לקפוץ מעל משוכות של פחד וכאב, מעוררת אומץ, נחישות וכוח רצון לפעול בדרך המתאימה לנו ליצירת הצלחה בחיים.
מחזקת את הכבד ומסלקת רעלים מהגוף.

 

סאנסטון

סאנסטון, אבני מרפאאבן של התקדמות וביטוי עצמי. עוזרת ביצירת זהות חזקה ובלתי תלויה. היכולת ללכת על פי הקול הפנימי ולהיות המנהיג של עצמי. מלמדת להאמין ולבטוח בעצמנו, כל אדם יודע מה הכי טוב בשבילו. ניתן להשתמש בה כדי לפתח כושר מנהיגות ויכולת התמודדות עם מצבי לחץ. מחברת למקום של אמונה בעצמי ובכוח עליון.
מחזקת ברכיים ושלד, עוזרת בחיזוק הקול.

 

סודלייט

סודלייטהתחברות לסודלייט עוזרת בחיבור לתחושת אלוהות בחיי היום-יום. עוזרת בחידוד החושים והתבוננות מעמיקה על המציאות כך שנבחין בזעיר אנפין בתוכנית האלוהית. מעוררת את התחושה שיש חוקי קארמה ביקום ושום דבר אינו מקרי. כך גם מתעורר הרצון להתפתח ולחוש את ההכוונה האלוהית.
מאזנת את בלוטת התריס, מחזקת את צינורות הלימפה, מקלה על אלרגיות, מסייעת בטיפול בבעיות עיניים.

 

סולפור

סולפור, אבני מרפאפורצת ומאירה, שורפת באורה העצמתי כל פחד וכאב. מלמדת את האדם להתחבר לעוצמה האישית ולהעריך את עצמו כראוי. מעניקה אופטימיות עצומה כמו אור גדול כל כך שלא מאפשר נוכחות של חושך. עוזרת להוציא את הטוב שבנו כבני אדם.
טובה לריפוי של דלקות ורעלים.

 

סיטרין

סיטרין, אבני מרפאמחדדת את התחושה של "מגיע לי": מגיע לי להיות מאושר, מגיע לי להרוויח משכורת גבוהה, מגיע לי לקבל יחס טוב ואוהב, ועוד ועוד. מעניקה תחושה חזקה של ביטחון עצמי ואמון בהצלחה האישית והחומרית. "קרן השפע" הגבישית, כסף מגיע למי שחושב שמגיע לו כסף...
לחיזוק הכבד, מטפלת בדלקות בשתן.

 

סלנייטסלנייט

אבן שמורכבת מ 70% מים. עובדה זו מלמדת שהאבן עובדת חזק על המערכת הרגשית, ופותחת מאוד לשינויים. כשזקוקים לתמיכה מלאה כדי ליצור שינוי מהותי, נשתמש בסלנייט. מהירות האור וכמות האור העוברת דרכה היא מהגבוהות שיש, וזה הופך אותה לאבן שמרחיבה את המודעות ומפתחת את המחשבה. טובה למצבים של חוסר בהירות ובלבול.

 

סמוקי קוורץ

סמוקי קוורץ, אבני מרפאעוזרת להכיר בגבולות היכולת של כל אחד. להתחבר לרצונות האישיים ולא לבזבז אנרגיה על מה שחושבים שמצופה מאיתנו. עוזרת לעשות הפרדה בין הצרכים והרצונות האישיים לבין אלו של אחרים, ולפעול מתוך בחירה שטובה לנו.
טובה לחיזוק הריאות, הכליות, מחלות גנטיות.

 

עין הנמר- טייגר איי

עין הנמר, אבני מרפאמסייעת לפיתוח כוח הרצון, עוזרת לראות מבעד למגבלות הבדויות של החוקים במישור הפיסי, ולראות כמה נפלא הוא מעשה הבריאה של אלוהים. מעניקה את היכולת להתבונן על מצב, לראות את התמונה השלמה על כל חלקיה מבלי לפספס דבר. מעוררת אומץ, הערכה עצמית, הגשמה עצמית, ואמונה בהשגחה אלוהית. מחזקת אמונה פנימית שאפשר להתמודד עם כל דבר שהחיים מזמנים לנו.
טובה לחיזוק המעיים.

 

עין הנץ

עין הנץ, אבני מרפאקרובת משפחה של עין הנמר. מסייעת לקבל נקודת מבט נכונה על נושאים או על מצבים בחיי היומיום. מעוררת שלווה פנימית וממקדת את קרן הריפוי למחלות הפיסיות בגופנו. כמו עין הנץ, מסמלת את היכולת לראות את החיים ממבט הציפור, להבין כיצד פועל העולם ולפעול בהתאם. מאפשרת להסתכל על הדברים מנקודת מבט רחבה יותר.

 

ענבר- אמבר

ענבר- אמבר, אבני מרפאהענבר הוא שרף עץ אורן בן מיליוני שנים, שבתוכו נכלאו, לעיתים, מיני חרקים, פרחים, ותכלילים שונים. עובדה זו הופכת את הענבר לבעלת ערך רב. ייחודה של האבן ביכולת הספיגה שלה. ענבר יכולה לספוג החוצה דלקות מהגוף ומחלות שונות, ובכך לסייע בריפוי עצמי. האור הזהוב של הענבר גורם לתחושה של התרוממות רוח, לשמחה, לקלילות, לחמימות. האבן נותנת את התשובה לשאלה הרווחת: "מי אני?". מעניקה הרגשת נינוחות נפלאה, ואת הפשטות כמה טוב להיות אני. עוזרת להבין מי אני כאינדיבידואל, להבין את ייעודי בחיים, מבלי לקחת אחריות על שיעורי חיים של הקרובים לי.
סופגת דלקות החוצה ומסייעת לריפוי מחלות.

 

פירייט

פירייט, אבני מרפאמחזקת את הרצון לפעולה, עוזרת להוציא לפועל רעיונות וליצור אותם בחומר, מעודדת שיתוף פעולה הרמוני עם אחרים, ממריצה, משמחת ומלהיבה, מעודדת גישה חיובית לחיים. טובה לאנשים פאסיביים ולאנשים שנוטים לדיכאון.    

 

פטרופייד ווד (עץ מאובן)

פטרופייד ווד, עץ מאובן, אבני מרפאקסמה של אבן זו נובע בין היתר מהיותה עץ מאובן. התמזגות המינרלים בעץ משמרים בתוכו את חוכמת הטבע. כל התכונות שעוזרות לעצים לצמוח בהרמוניה בטבע יכולות לעזור לנו להבין את חוקי הרוח ולצמוח בחיינו. האבן מעודדת לגמישות פיסית ואנרגטית, התייעלות, העמקת שורשים באדמה, והתפתחות מעלה לעבר השמש. עוזרת בהתחברות לשורשים קדומים ולמדריכים רוחניים.
טובה לחיזוק והגמשת השלד, טובה לכאבי גב שמקורם בשלד.

 

פלורייט ירוקה

פלורייט ירוקה, אבני מרפאמרחיבה את המודעות והתפתחות המחשבה על ידי הגברת המטען החשמלי בתאי המוח. פלורייט מקדמת את המחשבה ממימד מציאות אחת למימד גבוה יותר. מאפשרת לאדם לראות את המציאות שמאחורי האשליה, את הנצחי שבזמני, ואת האמת המסתתרת מאחורי האנדרלמוסיה. אבן זו עוזרת לפתח יכולת ריכוז גבוהה יותר. מכניסה רעננות לחיים ומקדמת אומץ רגשי. האומץ להעז ולחיות את חיי כפי שאני באמת רוצה וכפי שאני מאמין שמגיע לי. היכולת לנגוס בחיים, לקחת סיכונים מבלי לפחד, ולדעת לסמוך על היקום. מחזקת חניכיים ושיניים, יעילה בריפוי דלקות חניכיים וכאבי שיניים.

 

קוורץ גנרטור

קוורץ גנרטור, אבני מרפאגביש המעניק יכולת התבוננות, משפר את חדות מחשבה, מחזק זיכרון וריכוז. המבנה החד של הקוורץ ושקיפותו עוזרים לכוון מחשבה חדה ובהירה. קוורץ יוצר תנועה מכיוון אחד לכיוון שני, מתעל אנרגיה מהבסיס אל הקודקוד. בכוחו להעלות ולהציף רגשות ומחשבות, גם במקומות שאנו מנסים להסתיר מעצמנו. אין סודות בפני הקוורץ. גביש עם אנרגיה מאוד גברית. מגביר רמת אנרגיה בבית, מנטרל קרינה והשפעות שליליות של מכשירי חשמל.

 

קוורץ צהוב

קוורץ צהוב, אבני מרפאשילוב של קוורץ עם סולפור (גופרית). הקוורץ מעצים את תכונות הריפוי של הסולפור: מחטא, מנקה, פותח את מרכזי האנרגיה בגוף כמו שמש גדולה ומאירה. אבן זו מעניקה זוהר פנימי שמקרין החוצה, ועוזרת לחזק ביטחון עצמי.

 

קריסוקולה (ג'ם סיליקה)

קריסוקולה, ג'ים סיליקה, אבני מרפאאבן בעלת אנרגיה נשית, עדינה אך רבת עוצמה. מסייעת לריפוי בכל הקשור לאיברי הרבייה הנשיים: איזון הורמונאלי של המחזור החודשי, לשימוש לאחר הפלות, גרידות או ניתוחים לכריתת רחם, לתמיכה בשעת צירים ולידה. אבן שמקרינה שלווה, מחזקת אנרגיה נשית, עוזרת לנטרל כעסים, מרגיעה עצבים מתוחים, מקררת במצבים של חום גבוה וכוויות, מקלה על תחושת אשם. מעודדת סבלנות ורוך, הבנה וסלחנות, חמלה וצניעות. עבור גברים, שאינם מוכנים או מסוגלים להרגיש, זו האבן המושלמת לטיפול, עוזרת לרפא פצעים רגשיים.

קרנליאן

קרנליאן, אבני מרפאמחזקת יצירתיות, יכולת פעולה ועשייה. מתנת העוצמה, משפיעה חיות וחיוניות לרכז את מלוא העוצמה לפעול ברגע הנכון. מעודדת הגשמה, יצירה ומוטיבציה ליצור לנו מציאות אחרת. נוגעת עמוק בכאב שחלחל לתוך מערכות יחסים, ומעוררת תובנות על תרומתן לחיינו. עוזרת למצוא מחדש את עצמנו, ומתוך זה יוצרת בנו כוח ליצור חיים חדשים. 
מגבירה הביוץ, מנקה רחם ושחלות, מחזקת טחול, מעודדת ייצור אינסולין בלבלב, ביכולתה לנקות אבנים בכליות.

 

רובי- אודם

רובי- אודם, אבני מרפאמחזקת את כוח החיים של הגוף והנשמה, מחזקת פריון ופוריות ושפע, מעניקה מרץ וחיוניות. מחזקת את העוצמה האישית והיכולת להגשים ולהוציא אל הפועל. מעודדת להרחיב את גבולות החיים ולקחת אחריות והנהגה על אחרים. עוזרת לשמור על יציבות כלכלית, טובה לחיזוק איברי הרבייה, המערכת ההורמונאלית, נוזל הדם.

 

רודונייט

רודונייט, אבני מרפאמסייעת להביע אהבה. עוזרת לשמור על מצב רוח אוהב במהלך היום, ומאפשרת לאהבה להתבטא בפעילויות יום-יומיות. מעניקה בהירות ותובנה גבוהה אילו מערכות יחסים יש בחיינו ומה הן משרתות. מחזקת את הרגשות האמיתיים ועוזרת להתבונן ממקום שליו ואמיתי על דרך הפעולה שלנו עם הסובבים אותנו. מחזקת את הביטחון הרגשי ואת האהבה העצמית מתוך הבנת את הייחוד שלנו, והפוטנציאל הגלום בנו.
טובה לחיזוק הלב.

 

רודוקרוסייט, אבני מרפא

רודוקרוסייט

אבן זו עובדת בעיקר על החיבור שבין האדם הבוגר לבין הילד הפנימי שבו. הילד הפנימי הוא החלק השלם והטהור שנולדנו איתו, אשר יודע מטבעו מה נכון וטוב לו. בזכותו אנו שומרים על תחושת פליאה ושמחה על העולם ועל חיינו. הרודוקורסייט מחזקת תחושת אהבה עצמית ואמון מחודש בעולם. מעניקה הזנה אימהית ותמיכה רגשית ל"ילד הפנימי" שבנו.
טובה לריפוי הבטן, קיבה, ריאות.

 

רוז קוורץ

רוז קוורץ, אבני מרפאמגבירה אהבה עצמית וקבלה עצמית ללא תנאי. ממלאת את הלב בחמימות ואהבה, פותחת את מרכזי האנרגיה בגוף בעדינות וברכות ומוציאה מתוכם כאב. מלמדת לקבל את עצמנו ואת האנשים סביבנו ללא שפיטה וביקורת. לאהוב ולקבל חזרה מבלי לפחד מפגיעה.
מוכרת כ"אבן האהבה", מאחר ועוזרת למשוך אהבה לחיינו.
טובה לניקוי טראומות, להורדת לחץ דם, לחיזוק הלב.


אבנים ומזלות
דלי  18.2-21.1
אוניקס, ג'ייד, מלכיט, אמטיסט, אוונטרין, קוורץ, פרידוט.
בני מזל זה הינם ערניים, סקרניים, עקשניים ורוצים תמיד לדעת
הכל. הם אוהבי חופש ושעשועים. הם שונאים שקרנים.
כשמדובר באהבה הם נאמנים ואדיבים.
דגים 20.3-19.2
פלוריט, אמטיסט, אפופילייט, מון-סטון, קריסופרייס,
סוג'לייט, אופל, אקוומארין, אמרלד.
בני מזל זה הינם יצירתיים ואומנותיים. אנשים סבלניים, אוהבים חיי
חברה, רגישים וערים לכל מה שקורה בסביבתם. אוהבים ביתיות
וחיי אהבה מסודרים.
טלה 20.4-21.3
גספר, בלאד-סטון, קורנליאן, קוורץ, רובי, אפציטייר,
אקוומרין.
בני מזל זה הינם אמיצים, הרפתקנים ומוכנים תמיד לאתגר. אנשים
בעלי יוזמה וקסם אישי. בעלי חוש מנהיגות וכושר שכנוע. מלאי
רגש ורומנטיקה.
שור 20.5-21.4
רוז-קוורץ, לפיס, קריסטל, מלכיט, פיריט, סלנייט, ספיר.
בני מזל זה הינם בעלי סבלנות, שליטה עצמית ושקולי דעת. אנשים
מאופקים וסמכותיים. נאמנים לבני זוגם ונוטים לרכושניות.
תאומים 21.6-21.5
טופז, סיטרין, עין הנמר, טורקיז, סלסטייט, אגט, היוליט,
אקוומרין, קריסוקולה.
בני מזל זה הינם אנשים חסרי מנוחה, בעלי דמיון רב, אוהבים
שינויים וגיוונים ולעיתים נוטים לחוסר יציבות. באהבה אינם
מקנאים. מסורים למשפחה.
סרטן 22.7-22.6
מון-סטון, כלציט, רוז קוורץ, אופל, סלנייט, רדוקורוסיט.
בני מזל זה הינם רגשניים, רומנטיים ומופנמים. אנשים בעלי חוש
הומור ואנשי שיחה מרתקים. זקוקים לביתיות, חום ואהבה.
אריה 22.8-23.7
טופז, סיטרין, פטרופייד ווד, עין הנמר, טורמלין.
בני מזל זה הינם יצירתיים, נדיבים ועצמאיים, בעלי כושר ארגון
ומוכנים לקבל אחריות על עצמם. אנשים בעלי כושר מנהיגות
ויכולת התבטאות מרשימה. אנשים בעלי רגש וזקוקים תמיד
לבן/בת זוג שיהיה איתם.
בתולה 22.9-23.8
אמזוניט, גייד, המטייט, עין הנמר, אובסידיאן, לברדוריט.
בני מזל זה הינם בעלי קסם אישי ובעלי חוש הומור. עשויים להיות
צינים וביקורתיים. אנשים רומנטים במיוחד.
מאזניים 23.1-23.9
טופז, גייד, טורמלין, ספיר, לפיס, קריסופרייס.
בני מזל זה הינם אוהבי שלום ויוצרים אווירת שלווה ורוגע.
אנשים ישרים מאוד ולכן נפגעים בקלות. אנשים בעלי כושר ריכוז
גבוה. אוהבים סדר ומסירות.
עקרב 21.11-24.1
בלאד-סטון, ג'ספר, קוורץ, סמוקי קוורץ, רובי, גרנט,
יוניקייט.
בני מזל זה הינם מורכבים ובלתי רגילים. נוטים לראות את הדברים
באופן קיצוני. אנשים בעלי מוח חריף ושאיפה להצליח. אוהבים
חיי אהבה סוערים.
קשת 21.12-22.11
טורקיז, אמבר, לפיס, טורמלין, כלציד, קריסוקולה, סודליט.
בני מזל זה הינם חמים, שמרנים ואימפולסיביים. אנשים בעלי
שמחת חיים ואופטימיים. אוהבים חברה, טיולים והרפתקאות.
גדי   20.1-22.12
אמטיסט, סיטרין, מלכיט, אוניקס, פרידוט, טופז, טורקיז,
טופז, קוורץ, סמוקי קוורץ.
בני מזל זה הינם יציבים, שקולים ומעשיים. אנשים בעלי דמיון
מפותח, כושר מנהיגות, התמדה ושאפתנות. לא נקשרים לאנשים
בקלות, אך מלאים ברגש ונתינה כאשר אוהבים מישהו.
.

אין תגובות: